Monday, March 16, 2015

ဘဝမွာ ေငြႏွင့္ပညာ ယွဥ္လာပါက ပညာေနာက္သာလိုက္ပါ ဆရာေနလင္းေအာင္






““ဆရာ ကၽြန္ေတာ္ဘာလုပ္ရမွန္းလည္း မသိေတာ့ဘူး... ဆံုး ျဖတ္ခ်က္ခ်ဖို႔  ဒိြဟျဖစ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ဘာလုပ္သင့္သလဲတဲ့””
အဲဒီစကားကို  ၾကားမိလိုက္ ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ လူငယ္ပံု ရိပ္တခ်ဳိ႕ကို ျပန္လည္သတိရမိသည္။
သာမန္မိသားစုမွ ေပါက္ဖြားလာေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ Nay Lin Aung Accountancy School ကို တည္ေထာင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ ေတာ့္ ရည္မွန္းခ်က္အတြက္ဒိြဟမ်ား နဲ႔အတူ အလြန္ဆံုးျဖတ္ရခက္တဲ့ အေျခအေန မ်ားစြာႏွင့္ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည္။ ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ေန႔ရက္မ်ား ကို အမွတ္ရေနေသးသည္။ အေဖ့ လစာႏွင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစု ရပ္တည္ေနႏိုင္ခဲ့ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ၁၀ တန္းေအာင္ခ်ိန္ ““၈၈၈၈ အေရးခင္း ကာလ”” ကၽြန္ေတာ္ အေရးခင္းထဲ ၀င္ပါမိခဲ့သည္။
ထုိရလဒ္ေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖ အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိသားစုအတြက္ေတာ့ ညာလက္တစ္ဖက္ဆံုး႐ံႈးလိုက္ရ သလုိပင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိသားစုအားလံုး  စား၀တ္ေနေရးအတြက္ အလုပ္လုပ္ခဲ့ ရသည္။ ဒီလိုႏွင့္စက္မႈ (၁) ၀န္ႀကီး ဌာနတြင္တာလီသစ္တိုင္းစာေရး ၀င္လုပ္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္လစာအျပင္  အပို၀င္ေငြပါရေသာေၾကာင့္ ထုိေခတ္ က ေဒၚလာေပါက္ေစ်း ၂၀၀ ေခတ္ တြင္ပင္ ကၽြန္ေတာ့္၀င္ေငြမွာ တစ္ေန႔ တစ္ေထာင္ေလာက္ရခဲ့သည္။ အေရး အခင္းအၿပီးတက္ၠသိုလ္မ်ား ျပန္ဖြင့္ လာခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ဆံုးျဖတ္ရခက္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္းဆက္ တက္ရမလား...   အလုပ္ပင္ ဆက္လုပ္ရမလားဟူသည့္ အေတြးမ်ားက ကၽြန္ေတာ္၏ အာ႐ံုထဲတြင္ ေ၀ခြဲမရျဖစ္ခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀အတြက္တစ္ခုခု ကိုျပတ္ျပတ္သားသားေရြးခ်ယ္ရမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေခါင္းစားခဲ့ရသည္။ သာမန္၀င္ေငြရသည့္  အလုပ္ဆိုလွ်င္ပင္ ကၽြန္ေတာ္ဤမွ် ေခါင္းစားခဲ့မည္ မဟုတ္ပါ။  ကၽြန္ေတာ့္မိဘမ်ားကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေက်ာင္းဆက္ တက္ရန္ အားေပးခဲ့ေသာ္လည္း ေက်ာင္းစရိတ္ေပးရန္ မတတ္ႏုိင္ၾကပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဒိြဟမ်ားႏွင့္အတူ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရန္ ေတြေ၀ေနခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္တြင္ အားလပ္ခ်ိန္ တိုင္းဖတ္ခဲ့ေသာ စာအုပ္စာေပေတြရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ေငြထက္ပညာေနာက္ ကိုလိုက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၿပီး ေက်ာင္းဆက္တက္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္းတက္ရန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး လက္ေတြ႕တြင္ ေက်ာင္းစရိတ္ရွာရန္ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးပမ္းရေပေတာ့မည္။
ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့အခက္ ခဲဆံုးအခ်ိန္ေတြ ျဖစ္လာခဲ့သည္။  ထိုအခ်ိန္တြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ အေဆာင္မွဴးလုပ္ေနေသာ ဦးေလး ထံမွအကူအညီ ရခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းလည္းတက္ရင္း ညေစာင့္ လည္းလုပ္ရင္းႏွင့္  လက္တေလာ အခက္အခဲကို  ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ့သည္။ ဒီလုိႏွင့္ပင္  ကၽြန္ေတာ္စီးပြားေရး တကၠသိုလ္မွ B.Com ဘြဲ႕ ရခဲ့သည္ အထိညေစာင့္လုပ္ရင္း ေက်ာင္းတက္ ခဲ့သည္။
အခက္အခဲမ်ားၾကားမွ ပညာေရးမွတ္တုိင္တစ္ခုျဖစ္သည့္ ဘဲြ႕ရၿပီး ၿပီးခ်င္း ကၽြန္ေတာ္ဘဏ္ (၁)ခုမွာ အလုပ္၀င္လုပ္ခဲ့သည္။ ဘဏ္မွာ ၀င္ေငြေကာင္းေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ အဆင္ေျပခဲ့သည္။
၁ ႏွစ္အၾကာတြင္ CPA တက္ရန္ အေၾကာင္းဖန္လာခဲ့သည္။ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္ႏွင့္ပညာကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ေရြးခ်ယ္ရေတာ့မည္။ေနာက္တစ္ ႀကိမ္ ေ၀ခဲြမရျဖစ္မိသည္။  ဆံုးျဖတ္ခ်က္ မွန္မွန္ကန္ကန္ခ်ႏိုင္ရန္ ကၽြန္ေတာ့္ ဘ၀အတြက္ အေရးႀကီးသည့္ အခ်ိန္တိုင္းတြင္စာဖတ္ျခင္းမွရေသာ အသိၪာဏ္ျဖင့္ပင္ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္သံုးသပ္မိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ စီးပြား ေရးတကၠသိုလ္တက္မည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ CPA တက္ရန္ ျဖစ္သည္။ စာေပေက်းဇူးေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္ေတာ္ခက္ခဲသည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ခ်ႏိုင္ခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္ဘဏ္မွအလုပ္ထြက္ ၿပီး CPA စတက္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ CPA Part I အၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြကို Study guide ျပန္လုပ္ခဲ့သည္။ CPA ၿပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကုမၸဏီတစ္ခုတြင္ စာရင္းကိုင္ခ်ဳပ္ ၀င္လုပ္ခဲ့ၿပီး တစ္ဖက္တြင္လည္း စာသင္ခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍  စာသင္ျခင္းမွာ ကၽြန္ ေတာ္၏၀ါသနာတစ္ခု  ျဖစ္ခဲ့သည္။
ကုမၸဏီအလုပ္လုပ္ရင္း စာသင္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ကုမၸဏီအလုပ္ဖက္တြင္ လစ္ဟာမႈမ်ားရွိခဲ့သည္။ အလုပ္ (၂)ခုလံုးတြင္ ေအာင္ျမင္မႈမရွိခဲ့ေပ။ ထု႔ိေၾကာင့္ မိမိကုိယ္ကို SWOT Analysis လုပ္ျခင္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္၏အားနည္းခ်က္ႏွင့္ အားသာ ခ်က္မ်ားကိုျပန္လည္သံုးသပ္ခဲ့သည္။ ထုိသို႔ SWOT Analysis  လုပ္ခဲ့ျခင္းမွာ စာေပရဲ႕ေက်းဇူး၊ စာေပရဲ႕ တြန္းအားေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ ဒီလုိႏွင့္ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္ NLA Finance & Accountancy Academy သင္တန္း ေက်ာင္းကို စတင္တည္ေထာင္ခ့ဲ သည္။ ေက်ာင္းသား (၂၀) ၀န္းက်င္ျဖင့္ စတင္ခဲ့ေသာ သင္တန္းေက်ာင္းသည္  ယခုအခါ ႏွစ္စဥ္ထူးခၽြန္ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္း သူမ်ားစြာ ေမြးထုတ္ေပးႏိုင္သည္ကို ေတြ႕ရသည့္အခါ ကၽြန္ေတာ္မ်ားစြာ ၀မ္းသာပီတိ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀တြင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ရန္ စဥ္းစားရသည့္အခ်ိန္တိုင္းတြင္ စာေပမွရေသာ အသိၪာဏ္မ်ားေၾကာင့္ပင္ မွန္မွန္ကန္ကန္ဆံုးျဖတ္ ႏိုင္ခဲ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕စာဖတ္သည့္ ၀ါသနာကို အေဖကပင္ ပ်ဳိးေထာင္ ေပးခဲ့သည္။
ငယ္စဥ္ကပင္ ေရႊေသြး၊ မုိး ေသာက္ပန္း၊ ေတဇဂ်ာနယ္မ်ားကို အပတ္စဥ္၀ယ္ယူၿပီး ကၽြန္ေတာ့္အား ဖတ္ေစခဲ့ေသာေၾကာင့္ ငယ္စဥ္ကပင္ စာအုပ္စာေပမ်ားႏွင့္  ရင္းႏွီးခဲ့သည္။ စာဖတ္ျခင္းအက်ဳိးကား ကၽြန္ေတာ့္ ဘ၀အတြက္အႀကီးမားဆံုးအေထာက္ အကူျပဳခဲ့သည္။  ပညာသင္ခ်ိန္ႏွင့္ ေအာင္ျမင္မႈရရွိရန္  ႀကိဳးစားခဲ့ရသည့္ အခ်ိန္မ်ားသည္ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀အတြက္ အခက္ခဲဆံုးေသာအခ်ိန္မ်ား ျဖစ္ခဲ့သည္။ ဇြဲေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ႀကိဳးစား မွသာ ေအာင္ျမင္မည္ကို သိေသာ ကၽြန္ေတာ္သည္ ေနာက္မဆုတ္ဘဲ ျဖစ္လာသမွ် အခက္အခဲေတြကို ဘ၀ရဲ႕ စိန္ေခၚမႈအျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္အခက္အခဲေတြႀကံဳလာတိုင္း ကၽြန္ေတာ္စာေပမွရေသာအသိေၾကာင့္ ပညာေနာက္ကိုလိုက္ရင္း မိမိကိုယ္ကို SWOT Analysis လုပ္ျခင္းျဖင့္ ေရွ႕ဆက္ရမည့္လမ္းေၾကာင္းကို ရွာႏိုင္ခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ရဲ႕အခ်ဳိးအေကြ႕တုိင္းတြင္စာေပမွရေသာ အသိၪာဏ္ ျဖင့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ႏိုင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ စာေပ၏အက်ဳိးကား ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ကို ေျပာင္းလဲေစခဲ့သည္။

ေနလင္းေအာင္
 JOB seekers Journal Vol.3, No.30



ျမန္မာအြန္လိုင္းစာအုပ္စင္ Fagebook Page ကို{ ဒီမွာ } သြားျပီး Like ႏွိပ္လိုက္ပါ



ျမန္မာအြန္လိုင္းစာအုပ္စင္ Group ကို{ ဒီမွာ } သြားျပီး Join ႏွိပ္လိုက္ပါ



ျမန္မာအြန္လိုင္းစာအုပ္စင္ မွ တင္သမွ်ကို { ဒီမွာ } သြားဖတ္လိုက္လိုက္ပါ




<<< စာေပခ်စ္သူ ပရိတ္မ်ား အားလံုး မဂၤလာပါ..
ျမန္မာအြန္လိုင္းစာအုပ္စင္ မွ တင္ဆက္ေသာ စာအုပ္မ်ားကို မည္သူမဆို
လြတ္လပ္စြာျပန္လည္မွ်ေဝႏိုင္ပါတယ္....
အခု လို အားေပးတ့ဲအတြက္ ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္ >>>




0 comments:

Post a Comment

Author

တစ္လ အတြင္းလူဖတ္အမ်ားဆံုး

Blog Archive

..
.
...